Kesä on ulkoilun ja snäkkäilyn aikaa

 

Allekirjoitamme varmasti kaikki tunteen, kuinka kesällä vuorokauden tunnit tuntuvat tuplaantuvan ja omat energiatasot kohoavan lisääntyneen valon ansiosta. Tämä kesäkuukausien tuoma energia kannattaakin hyödyntää ammentamalla aurinkoa ja ns. lataamalla akkuja ulkona. Kokosimme tähän kirjoitukseen yhteen pakettiin parhaat retkieväät, joiden avulla varmistat onnistuneen lyhyen tai pidemmänkin ulkoiluretken.

Panosta eväiden laatuun

Panostamalla eväiden laatuun ja ravinteikkuuteen et tarvitse rajantonta määrää eväitä mukaasi. Pidemmillä reissuilla kannattaa kuitenkin varmistaa riittävä energian saanti monipuolisilla, täyttävillä ja ravitsevilla eväillä. Me Foodinilla perustamme retkeilyeväiden valinnan vankalle snäkkäily-pohjalle. Mikään ei voita ravinteikkaita ja aitoja retkieväitä ja välipaloja kesäisellä retkellä. Esittelemme seuraavaksi suosikkimme.

Muista nesteytys

Etenkin lämmin sää verottaa kehon nestetasapainoa ja vaikuttaa nopeasti olotilaan ja jaksamiseen. Raikkaan veden lisäksi kookosvesi on nappivalinta retkijuomaksi. Kookosveden sisältämät elektrolyytit nesteyttävät ja virkistävät kehoa pitkällä retkellä. Uuden ja riittoisan 1 litran säästökoon ja suljettavan korkin ansiosta juoma kulkee mukana pidemmälläkin retkellä. Kookosvetemme myös kätevässä, pieneenkin käteen mahtuvassa 0,33 litran tölkissä.

Kokeile myös päivittää retkikahvisi energiaa tuovaan rasvakahvi-muotoon lisäämällä laadukkaaseen luomukahviin kuten Flow-kahvi, Reishikahvi, tai Pakurikahvi, jonka joukkoon lisätään
ruokalusikallinen kapryylihappoa sekä luomuvoita tai gheetä. Blendaa sekoitus huolellisesti.

Pähkinät ja siemenet

Pähkinät ja siemenet eivät ole vain terveellisiä vaan myös herkullisia naposteltavia! Ne sopivat osaksi monipuolista, tasapainoista retkieväskoria tuomaan lisää ravinteita sekä tärkeitä rasvahappoja ja proteiineja päivään.

Pähkinät ja siemenet sopivat hyvin eväiksi, välipaloiksi ja naposteltavaksi niiden ravinteikkuuden vuoksi. Tärkeät, laadukkaat rasvahapot sekä proteiinit tuovat kylläisyyden tunnetta ja samalla antavat keholle sen tarvitsemaa ravintoa.

Retkievääksi suosittelemme etenkin runsaasti E-vitamiinia, proteiinia, magnesiumia, kaliumia, kalsiumia, rautaa ja sinkkiä sisältäviä manteleitatyydyttymättömien rasvahappojen, kaliumin, magnesiumin ja raudan lähteenä toimivia macadamiapähkinöitä, runsaskuituisia pekaanipähkinöitä, sekä runsaasti magnesiumia, fosforia ja kaliumia sisältäviä cashewpähkinöitä.

Jos olet allerginen pähkinöille tai kaipaat siementen tuomaa proteiinia, sinkkiä, rautaa, kalsiumia sekä magneesiumia, kokeile omega-3 ja omega-6 rasvahappoja ja e-vitamiinia sisältäviä hampunsiemeniähyviä rasvahappoja, sinkkiä ja kuitua sisältäviä kurpitsansiemeniä, maukkaita ja ravinnerikkaita auringonkukansiemeniä,  
seesaminsiemeniä . Lue lisää pähkinöistä ja siemenistä täällä >>

Kuivatut marjat ja hedelmät

Kuivatuissa marjoissa ja hedelmissä yhdistyvät herkullinen maku ja ravinteikkuus, minkä vuoksi ne ovat olleet jo vuosisatojen ajan luotettuja elementtejä terveydenhoidossa ja ylläpidossa ympäri maapallon. Kuivatut marjat ja hedelmät sisältävät paljon kuituja ja antioksidantteja sekä erilaisia vitamiineja.

Kokeile ainakin näitä: pehmeä ja makea Haden-lajikkeen kuivattu mango, erittäin kuitupitoinen kuivattu karpalo, toffeemaiset ja erityisen c-vitamiinipitoiset mulperimarjat, ja yksi maapallomme ravinnerikkaimmista marjoista; goji-marja. Tutustu tuotteisiin lisää täällä >> 

Maista myös pehmeän herkkullisia raakasuklaalla kuorrutettuja herkkuja: raakasuklaabanaaneja, –mulpereita, –inkiväärejä, -inkamarjoja tai raakasuklaalla kuorrutettuja pähkinöitä kuten raakasuklaaparapähkinöitä, -manteleita tai cashew-pähkinöitä. 

Granola- ja kollageeniproteiinipatukat

Terveelliset välipalapatukkamme ovat gluteenittomia, maidottomia sekä lisä-, säilöntä- ja makeutusaineettomia. Yksinkertainen “Clean label” reseptiikka takaa, että patukoissa on käytetty vain aitoja luonnon raaka-aineita, eli runsaasti pähkinöitä ja siemeniä. Vähäsokerisuuden ansioista patukkamme soveltuvat terveelliseksi välipalaksi lapsille sekä vähähiilihydraattista- ja keto-ruokavalioita noudattaville.

Granola Barit ovat terveellisempiä välipalapatukoita, jotka sisältävät runsaasti hyviä rasvoja pähkinöistä ja siemenistä sekä annoksen vihreää nokkosesta ja pinaatista. Saatavilla neljä ihanaa makua: pehmeän marjainen Berry Bliss, rouhean mantelinen Almond Cranberry, kaakaoinen Cacao Crunch sekä kanelinen Cinnamon Apple.

Uudet toukokuussa lanseeraammamme kollageeniproteiinipatukat ovat granolamaisen rouheita patukoita, ilman tyypillistä proteiinipatukan sitkeää koostumusta. Erityisen näistä patukoista tekee myös laadukas ja tutkittu grass-fed-kollageeniproteiini, jota on yhdessä patukassa suositeltavan päiväannoksen verran. Lisäksi patukat sisältävät jopa 3 miljardia Bacillus Coagulans-maitohappobakteria, jotka tukevat suoliston hyvinvointia ja tehostavat kollageenin imeytymistä. 

Saatavilla kolme makua: suklainen Almond-Seasalt, raikas Ginger-Lime sekä suloisen makea Caramel-Cinnamon. Lue lisää uutuuksista >> 

Tästä vielä muutama lisäherkku mukaan matkalle:

Valmista oma trailmix

Valmista oma Trailmix, eli pähkinä-hedelmäsekoitus kasaamalla eväsrasiaan haluamiasi pähkinöitä, siemeniä, kuivattuja marjoja ja/tai hedelmiä sekä raakasuklaapäällysteisiä herkkuja. Halutessasi pähkinöitä ja siemeniä voi kevysti paahtaa paistinpannulla. Herkullista lisätwistiä trailmixiisi loihdit kookoslastuillakaakaonibseilläraaka-suklaapalasillatai vaikkapa raakasuklaa-espressopavuilla!

Viimeistele sekoituksesi mausteilla, valitsemalla oman makusi mukaan esim. kardemummaa, kanelia, inkivääri– tai lakritsijauhetta ja vaikkapa merisuolaa!

Pakkaa kannelliseen astiaan ja nauti ravitsevista herkuista päivän mittaan – terveellisesti <3

Kruunaa eväsretki dippaillen 

Ainutlaatuiset luomulaatuiset tahnamme ovat vertaansa vailla. Tahnat ovat gluteenittomia ja vegaanisia ja täysin lisä- ja säilöntäaineettomia. Erilaisista siemenistä ja pähkinöistä valmistetut tahnat sisältävät runsaasti energiaa, hyviä rasvahappoja, proteiineja ja vitamiineja, kuten e-vitamiinia ja kalsiumia.  Voit käyttää tahnoja ruoanlaitossa kastikkeissa, smoothiessa, leivonnassa ja koristelussa sekä dippikastikkeena. Monelle tahnaan lähemmin tutuustuneelle käy usein niin, että tanha päätyy dippailun sijasta suoraan lusikalla suuhun.

Tahnat sopivat mainiosti myös osaksi ravitsevaa retkieväskoria. Paloittele retkelle mukaan valmiiksi vihanneksia, hedelmiä sekä marjoja ja dippaile niitä tahnoihin. Kokeile vaikka niitä kaikkia: pehmeä ja kermainen Cashewtahna, aromaattinen Kurpitsansiementanha, rouhea Parapähkinätahna, ravinteikas Hampunsiementanha, samettinen Mantelitahna sekä maukas Saksanpähkinätahna

Toivottavasti sait tästä vinkkejä jaksamisen tueksi! Nyt toivotamme sinulle mahtavaa kesää ja iloisia hetkiä luonnon helmassa, läheisten kanssa <3

 

×  

Total: 0.00

Proceed to Checkout

Coupon/Referral Code? You'll enter that at checkout.