Helppo arkiaamiainen on mahdollista valmistaa monipuoliseksi, vaikka aikaa olisi vähän. Arkiaamut ovat usein kiireisiä, ja moni joutuu tinkimään ajanpuutteen vuoksi hyvästä aamiaisesta. Liian usein kahvi otetaan mukaan autoon tai hörpätään nopeasti, ja ensimmäisen kerran syödään vasta lounaalla. Aamiaista kuitenkin kuvataan usein päivän tärkeimmäksi ateriaksi, eikä syyttä – tapa, jolla aloitamme päivämme, vaikuttaa vahvasti niin mieleemme kuin kehomme rytmiinkin. Meillä on sinulle muutama ehdotus, joilla saat vaivattomasti terveellistä hyvää päiväsi alkuun. 

TUUNAA PUURO JA JOGURTTI

Aikaa vain pikapuurolle tai kupilliselle jogurttia? Sujauta mukaan ruokalusikallinen Pohjolan marjat -marjajauhesekoitusta, jossa yhdistyvät Pohjolan luonnon marjojen parhaat ominaisuudet, ja saat pikaisesta aamiaishetkestä huomattavasti enemmän irti. Jauheen marjat ovat kylmäkuivattuja, joten kaikki marjojen hyvät ominaisuudet ovat tallella! Marjajauhe sopii erinomaisesti koko perheelle, ja monelle lapselle maittaakin marjanpunainen puuro tavallista kauranväriä paremmin. Pohjolan marjat ovat ihanteellinen valinta myös smoothieen.

Smoothieen soveltuu loistavasti myös Foodinin ainutlaatuinen viherjauhe, joka on yhdistelmä 9 laadukasta ja puhdasta viherjauhetta: vehnän- ja ohranorasta, klorellaa, spirulinaa, moringanlehteä, lehtikaalia, pinaattia, alfalfaa ja nokkosta. Monipuolinen jauhe on täynnä luonnon omaa hyvää, ja on täydellinen tapa aloittaa aamu terveellisesti ja elinvoimaisesti. Viherjauhetta voi myös sekoittaa lämpimään veteen, ja vihreitä makuja tasapainottamaan sopii erinomaisesti loraus raikasta, kirpeää sitruunamehua. 

AURINKOA JA VOIMAA AAMUUN – HELPPO ARKIAAMIAINEN LASISSA

Sitruunamehu on täynnä C-vitamiinia, ja loraus vesilasillisessa heti aamutuimaan virkistää ihanasti. Luomulaatuinen sitruunamehu kylmäpuristetaan ja pastöroidaan tuoreena, joten aurinkoisessa Sisiliassa kasvaneet sitruunat tuovat valoa myös suomalaisiin aamuihin. 

Vitamiinien ja vihreän lisäksi aamulla on hyvä nauttia proteiinia tuomaan lisäpontta ja varmistamaan, ettei nälkä yllätä. Monipuoliset, puhtaat proteiinijauheet sopivat niin smoothien, veden kuin puuronkin sekaan. Valitse vahvistava heraproteiini tai monipuolinen Supervege-proteiini, lisää lusikallinen blenderiin tai kulhoon, ja helppo arkiaamiainen on valmis!

VAIHTOEHTOJA PERINTEISELLE PUUROLLE

Joskus kaurapuurokin kyllästyttää. Vaihtelunhaluinen kaurapuuronystävä löytää loistavan vaihtoehdon gluteenittomista amaranttihiutaleista. Amaranttihiutaleet ovat makean pähkinäisiä, ja puuro valmistuu yhtä nopeasti kuin perinteinen kaurapuurokin. Makuelämystä voi makeuttaa ja täyteläistää entisestään lusikallisella kookosmannaa – tropiikkinen puuro on valmis taklaamaan aamun haasteet! 

Chia-siemenet ovat hyvä rasvanlähde, ja ne antavat energiaa pitkälle päivään. Liottamalla chiasemeniä voit valmistaa herkullisen chia-vanukkaan, tai lisätä lusikallisen siemeniä aamusmoothieen tai puuroon. Hyvä alku päivälle on taattu!

Jos aikaa on enemmän, mikään ei ole ihanampaa aamuisin kuin tuoreen leipomuksen tuoksu. Kokeile vaikka näitä Tuulia Talvion gluteenittomia aamupalamuffineita.

LUE LISÄÄ BLOGISTAMME

KOKOA HELPPO ARKIAAMIAINEN VERKKOKAUPASSAMME

Varasto loppu

Hiutaleet ja suurimot

Amarantti-hiutale, 350g, Luomu

3,95 
Varasto loppu
14,95 
19,90 
Lisää ostoskoriin
24,95 
Lisää ostoskoriin

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *