CHIA GOOD – NIIN PALJON HYVÄÄ, KUIN VÄLIPALAAN MAHTUU

10-osaisessa Suomalainen menestysresepti -sarjassa ruokainnovaattorit joutuvat miettimään tuotteensa konseptointia, tarinaa, makua, designia sekä markkinointia.

Jännittävä finaali ratkeaa elokuussa, ja voittajatuotteesta tulee S-ryhmän ruokakauppojen syksyn 2021 ykköslanseeraus!

Chia-välipala on aivan uudenlainen tuote markkinoilla, ja ennen sitä ei ole saanut edes valmistaa kauppojen hyllyille. Nyt tilanne on kuitenkin toinen. Kotikeittiöistä tuttu chia-välipala saapuu kauppojen hyllyille luomulaatuisena, helppona välipalana. 

Jaksot ovat katsottavissa mtv-palvelusta, C Moresta sekä Mtv3-kanavalta keskiviikkoisin klo 21.00. 

“PIELEEN MENI!” – KATSO MARIAN KOMMENTIT PAKKAUSHAASTEESTA

Marian fiilikset aina IGTV:ssä heti jakson jälkeen keskiviikkoisin. Tule mukaan seuraamaan matkaa kanssamme! 

Haasteeseen luotu pakkausdesign. Lopullinen pakkausdesign paljastuu seuraavissa jaksoissa!

6.JAKSO: PAKKAUS

Tällä kertaa Foodinin suoritus ei vienyt tuomareilta jalkoja alta. uomareiden mukaan pakkauksessa oli liikaa viestejä, jonka lisäksi tuomarit pelkäsivät designin hukkuvan muiden tuotteiden joukkoon kylmähyllyssä. Maria sai tehtävästä vain 10 pistettä 20:stä. 
 
“Jyrki tuli kameroiden ulkopuolella avaamaan pisteytystä. Hän sanoi, että suurin virheemme oli, että pakkaus oli ”liian täydellinen” ja tämän vuoksi siitä olisi kadonnut Foodinin persoona ja tarina”, Maria kertoo kulissien takaa. 
 
”Pakkaus on tämän jälkeen kokenut muutoksia, ja lopputulos on ehdottomasti parempi. Yksi asia, jonka palautteesta huolimatta kuitenkin säilytämme, on tuotetta kuvaavat ominaisuudet purkin kannessa. Kahdessa teettämässämme kuluttajatutkimuksissa nimenomaan niitä on pidetty suuressa arvossa. Tärkeitä seikkoja, joiden mukaan asiakas valitsee tuotteen hyllystä, ovat luomu, runsaskuituisuus, korkeat marja- ja hedelmäpitoisuudet sekä se, ettei tuotteessa ole lisättyä sokeria.”
 
Heikompi pistesaldo tipautti Foodinin kolmannelle sijalle, mutta vain kahden pisteen päähän toisesta sijasta. Foodin on siis edelleen vahvasti kisassa kiinni!

Katso uusin jakso täältä

AIEMPIEN JAKSOJEN TUNNELMIIIN:

5.JAKSO: MAKU

Suomalaisen menestysreseptin 5.jakso antoi finalisteille tehtäväksi makuhaasteen – tarkoituksena oli tuoda tuotteesta kaksi kokonaan uutta makuvarianttia! Foodinin Maria toi tuomareiden eteen kaksi uutta makua Chia Goodista – inkivääri-limen sekä banaani-kaakaon.

Tuomarit olivat yksimielisen tyytyväisiä, kehuen niin makua kuin yleisestikin Marian tekemistä. Foodin jatkaa matkaansa edelleen tiukalla kakkossijalla – tänään pisteitä tuli 18 20:sta!

Katso jakso täältä

4. JAKSO: TARINA

Kauden toisessa haasteessa Maria ja muut finalistit saivat tehtäväkseen tiivistää tuotteen tarinan yhteen julisteeseen, sekä 20 sekunnin mittaiseen radiomainokseen. Chia Goodista riitti kerrottavaa!

“Jonninjoutavaa”, kuului Jukka Kurttilan arvio Chia Goodin sloganista, “Niin paljon hyvää kuin välipalaan mahtuu”. Jyrki Sukula oli vahvasti eri mieltä. 

“Ihan maailmanluokkaa”, Sukula hehkutti arviossaan Foodinin tähänastista matkaa. 

Maria onnistui nappaamaan 15 pisteen saaliin ja sijoittuu nyt kokonaispisteissä sijalle 2. Chia Good on vain kaksi pistettä johtavaa Falleroa jäljessä. 

Katso jakso täältä

3. JAKSO: TUOTTEEN KONSEPTI

Voiton, sekä täydet pisteet ensimmäisestä tehtävästä vei Foodinin Maria Jalkanen. Tuomarit olivat vaikuttuneita konseptin selkeydestä sekä kuluttajaystävällisyydestä, mutta myös vahvasta arvopohjasta, joka huokui kaikesta tekemisestä. 

“Me olemme tekemässä Foodinin näköistä tuotetta, jonka voimme sataprosenttisesti allekirjoittaa. Voitto ensimmäisestä haasteesta oli hieno startti, mutta matkaa on vielä jäljellä, ja aiomme edelleen pitää jalat maassa, mutta pään pilvissä!” Maria hehkuttaa. 

Katso jakso täältä

2. JAKSO: SEMIFINAALI RATKEAA

Semifinaalissa Foodinin omistaja ja luova johtaja Maria Jalkanen hurmasi tuomarit asiantuntijuudellaan – sekä tietenkin chialla.

Semifinaalissa tuomarit vaikuttuivat erityisesti tuotteen ravintosisällöstä sekä siitä, ettei herkullisessa, lähes jälkiruokamaisessa chia-välipalassa ollut lainkaan lisättyä sokeria. Myös Foodinin nykyinen chia-siementen myyntivolyymi teki vaikutuksen. 

Katso jakso täältä

Tuomaristossa vaikuttavat Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila, huippukokki Jyrki Sukula,  Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma sekä S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Finalistit Pekka (Komero), Marjaana (Fallero), Anssi (Kaurakas), Henrik (Leikkala), Miki (Bean Better) sekä Maria (Chia Good). 

SEURAA MATKAA SOMESSA