Vaajakoskelta kotoisin oleva Foodin tuo juustohyllyyn täysin uudenlaisen raasteen, joka haastaa perinteiset juustoraasteet ja karistaa luulot kasvipohjaisista parmesaanin korvikkeista. Tarkoin valituista raaka-aineista valmistettu Paramesan on parmesaanin tapaan käytettävä vegaaninen raaste, jossa ravintoarvot ja maku ovat kohdillaan.

Foodinin missiona on luoda parempaa ruokaa paremmalle huomiselle ja viedä suomalaista ruokakulttuuria parempaan suuntaan. Yrityksen laajasta tuoteportfoliosta löytyy luomuelintarvikkeita ja luonnontuotteita erityisesti ruoan valmistamiseen ja laittamiseen. Lanseerattava uniikki uutuus, Paramesan on kasvipohjainen vaihtoehto hyvin perinteiselle ja monikäyttöiselle tuotteelle. Tuotteen nimi kertoo jo osuvasti tuotteesta ja sen käyttötavoista, mutta ennen kaikkea sen sisällöstä, joka hämmästyttää maistajat yksinkertaisuudellaan. Vain viidestä raaka-aineesta Vaajakosken hiilineutraalilla tuotantolaitoksella valmistettu Paramesanraaste saa suolaisen ja juustomaisen makunsa parapähkinästä, auringonkukansiemenistä, ravintohiivahiutaleista, saksanpähkinöistä ja merisuolasta. Monikäyttöisellä ja makuaisteja hellivällä uutuusraasteella saa helposti uusia makuvivahteita ja ravinteita niin klassisiin arkiruokiin kuin viikonlopun herkkuihinkin.

100 % kasvipohjaisen Paramesanin ainesosaluettelo on niin lyhyt, että sen oppii jokainen

”Halusimme tuoda kauppoihin perinteiselle parmesaanille korvaavan tuotteen, joka on kasvipohjainen ja ravintoarvoiltaan rikas herkullista makua unohtamatta. Lukuisten testien, kuluttajien sekä Paramesanin kehitystyöhön osallistuneen henkilökunnan palautteen perusteella olemme nyt valmiita tuomaan markkinoille oman versiomme klassikkoraasteesta” kertoo Foodinin yrittäjä ja toimitusjohtaja Lasse Jalkanen“Vegaanisen juustohyllyn valikoima on vuosien aikana monipuolistunut valtavasti, mutta mitään Paramesania vastaavaa sieltä ei löydy. Vegaaninen, luontaisesti gluteeniton sekä lisä- ja säilöntäaineeton Paramesan on sisällöltään niin simppeli, että jokainen oppii raaka-aineet ulkoa”, Jalkanen naurahtaa.

Ravinteikas ja herkullisen makuinen Paramesan on monikäyttöinen ruoanlaittoraaste, joka viimeistelee muun muassa salaatit, pastat, keitot ja pizzat – kasvipohjaisesti ja ilman mitään ylimääräistä. Vaikka Paramesan on suunniteltu erityisesti viimeistelemään ruoka-annoksia, sitä voi kokeilla rohkeasti erilaisissa resepteissä perinteisen juustoraasteen sijaan. Uutuusraasteen saama Avainlippu-merkki kertoo suomalaisesta osaamisesta sekä työstä ja sen tarkoituksena on auttaa asiakasta valitsemaan suomalainen vaihtoehto. Paramesan myydään 120 g kokoisessa kierrätettävässä pakkauksessa.

Uutuus tulee myyntiin elo-syyskuussa 2022 Foodinin verkkokauppaan sekä hyvin varustettuihin ruokakauppoihin ja erikoismyymälöihin ympäri Suomea.

Lisätiedot:

Maria Jalkanen / Omistaja, Luova johtaja, +358 44 021 0193, maria@foodin.fi
Susanna Kallio / Viestintä ja markkinointi, +358 50 546 2885, susanna.kallio@foodin.fi