Luomuelintarvikkeista ja luonnontuotteista tunnettu kotimainen perheyritys Foodin valloittaa seuraavaksi kauppojen hyllyt uusilla, kuivapaahdetuilla ja maustetuilla cashewpähkinöillä. Laadukkaisiin luomumausteisiin ja -yrtteihin kiedotut cashewpähkinät lanseerataan kahdessa koukuttavan herkullisessa maussa: Bruschetta ja Rosmariini. Kevään ja kesän kokkailijoita ilahduttavat myös toivotut uutuusmausteet sekä monikäyttöiset ruoka-annosten viimeistelijät.

Tänä vuonna 10-vuotissyntymäpäivää juhliva Foodin ilahduttaa kuluttajat ammentamalla kaiken kymmenen vuoden aikana kartoittamansa kokemuksen tuotekehitykseen ja tuomalla markkinoille ennätysmäärän kuluttajien hartaasti toivomia uutuuksia. Ensimmäiset uutuudet tarjoavat keväälle ja lähestyvälle kesälle herkullisia makuelämyksiä, jotka sopivat mainiosti niin retkievääksi, jaettavaksi piknikillä ystävien kanssa kuin nautiskeltavaksi yksinkin.

Foodin paahtaa ja valmistaa maustetut pähkinät ainoana Suomessa

Kuivapaahdetut ja maustetut Bruschetta ja Rosmariini Cashewpähkinät kasvattavat Foodinin välipalatuotekategoriaa ja houkuttelevat suolaisten naposteltavien ystäviä uusien makukokemuksien pariin. “Ainutlaatuisella kuivapaahtomenetelmällä valmistetut cashewpähkinät tarjoavat terveellisen, rapean ja makurikkaan vaihtoehdon öljyssä paistetuille, perinteisille maustetuille pähkinöille. Paahdamme, maustamme ja pakkaamme pähkinät itse ainoana Suomessa ja uskallammekin sanoa, että tässä on kotimaisin vaihtoehto maustetuista pähkinöistä”, Foodinin yrittäjä ja luova johtaja Maria Jalkanen iloitsee.

Herkullisia makuvaihtoehtoja on kaksi: Bruschetta cashewpähkinät vievät makumatkalle Italiaan tomaattia, paprikaa, sipulia, valkosipulia, oreganoa ja basilikaa sisältävän luomulaatuisen mausteseoksen siivittämänä ja Rosmariini cashewpähkinät ammentavat herkullista makua aromikkaasta ja ihanan yrttisestä luomurosmariinista. Pähkinöiden aito maku tulee tuoreiden satojen mausteista ja yrteistä, ilman keinotekoisia aromeja, lisä- tai säilöntäaineita. Molemmat pähkinät on viimeistelty ripauksella laadukasta Guérande-merisuolaa ja hunajaa. Uutuuspähkinät kuivapaahdetaan, maustetaan ja pakataan Foodinin elintarviketehtaalla Vaajakoskella ja pähkinät ovatkin saaneet Avainlippu-merkin osoituksena suomalaisesta osaamisesta ja työstä.

”Olemme valtavan iloisia pähkinähyllyn valloituksesta ja siitä, että pystymme vastaamaan kuluttajien huutoon – Bruschetta ja Rosmariini Cashewpähkinät tarjoavat terveellisemmän, mutta vähintäänkin yhtä herkullisen vaihtoehdon perinteisille öljyssä paistetuille pähkinöille. Pähkinät sisältävät vain aitoja ja puhtaita raaka-aineita ja näitä pähkinöitä voi napostella hyvällä omalla tunnolla vaikka koko pussin”, kertoo Foodinin yrittäjä ja luova johtaja Maria Jalkanen.

Bruschetta ja Rosmariini Cashewpähkinät ovat täydellinen valinta eväsretkille ja piknikille sekä tulevan kesän mökkireissuille, pussista riittää nautittavaa isommallekin seurueelle. Paljon hyviä tyydyttymättömiä rasvahappoja, proteiinia sekä kivennäisaineita sisältävät cashewpähkinät ovat oiva naposteltava ja välipala sellaisenaan, mutta ne tuovat myös erinomaista makua ja koostumusta esimerkiksi salaattien, piirakoiden ja wokkien viimeistelyyn.

Monikäyttöisiä uutuuksia ajankohtaisiin ruokatrendeihin

Tämänhetkisissä ruokatrendeissä korostuu monipuolisuus ja helppous, kuluttajat haluavat kokeilla uutta ja löytää uusia makuja. Foodin tuo markkinoille maustettujen pähkinöiden lisäksi viisi muuta uutuutta, jotka vastaavat kuluttajien ajankohtaisiin toiveisiin.

Suositut luomulaatuiset manteli ja cashewpähkinä ovat saatavilla nyt myös kuivapaahdettuina. Runsaasti proteiinia ja hyviä rasvahappoja sisältävät mantelit ja pähkinät kuivapaahdetaan Foodinin elintarviketehtaalla ilman öljyä tai suolaa. Ihana rouskuva koostumus ja pehmeän paahteinen ja aromikas maku tekee pähkinöistä loistavan naposteltavan sekä lisukkeen erilaisten ruoka-annosten päälle.

Luomulaatuinen salaattisekoitus uudistui ja on nyt entistä maukkaampi! Guérande-merisuolalla viimeistelty monipuolinen ja värikäs sekoitus täynnä herkullista makua ja ravinteita. Salaattisekoitus sisältää kuivapaahdettuja cashewpähkinöitä, kurpitsan- ja auringonkukansiemeniä sekä goji-marjoja. Tämän helpommaksi ei salaattien, keittojen ja bowlien viimeistely muutu.

Monikäyttöinen BBQ-mauste on kesän hittimauste, jonka maku syntyy paprikasta, juustokuminasta, Provencen Yrtit -mausteseoksesta, merisuolasta, valkosipulista ja mustapippurista. Luomulaatuinen BBQ-mauste sopii monenlaiseen kokkailuun aina grillimarinadeista ja dipeistä perinteikkäiden arkiruokien helppoon tuunaamiseen.

Lisäksi kuluttajien jo pitkään rakastamasta Provencen Yrtit -mausteseoksesta on saatavilla nyt myös pienempi 12 gramman purkki, jonka sisältö vie makumatkalle Etelä-Ranskaan. Riittoisassa maustesekoituksessa yhdistyvät kaikki eteläeurooppalaisen keittiön suosikit: basilika, fenkolin siemenet, meirami, persilja, rosmariini, rakuuna, timjami sekä aromikas laventelin kukka. Provencen yrtit -maustesekoitus on vaivaton, monipuolinen lisä kaikenlaiseen ruoanlaittoon perunoista ja kasviksista kalaan ja lihaan.

Huhtikuun 2023 uutuuksia:

Maria Jalkanen, Omistaja, luova johtaja, +358 44 021 0193, maria@foodin.fi