Vaajakoskelle syksyllä 2020 valmistunut hiilineutraali tuotantolaitos, joka rakennettiin tukemaan tulevaisuuden kasvua, kävi pieneksi arvioitua aikaisemmin. Foodin siirtää varaston ja lähettämön uusiin tiloihin.

Vastavalmistunut hiilineutraali tuotantolaitos, jonne Foodin muutti syksyllä 2020 on käynyt ahtaaksi ja tilaa haetaan nyt siirtämällä varaston ja lähettämön toiminnot uusiin tiloihin. ”Tämä tapahtui ennalta suunniteltua nopeammin, emmekä ilman tätä järjestelyä pystyisi rakentamaan tulossa olevia investointeja seiniemme sisään”, kertoo Foodin yrittäjä ja toimitusjohtaja Lasse Jalkanen ja jatkaa innostuneena ”siirrämme parhaillaan varastoa ja lähettämöä alta pois, jotta syksyllä omalta tehtaaltamme voi valmistua kuluttajille jotain täysin uutta.” Foodin on vuokrannut uutta varastotilaa, saaden yli kaksinkertaisen määrän lavapaikkoja, enemmän työskentelytilaa sekä tilaa tuotantoon uusille linjastoille.

Mittavia investointihankkeita vastaamaan kasvavaa kysyntää sekä tarjoamaan mahdollisuuden laajentua uusille markkinoille

Foodin on viimeisen 3 vuoden aikana investoinut mittavasti kapasiteetin kasvattamiseen uudella tuotantolaitoksella sekä tuotantolinjoilla. Näiden lisäksi on investoitu muun muassa verkkokaupan lähettämön automaatioon sekä varaston järjestelmiin, jotta kuluttajat ja jälleenmyyjät saisivat entistä nopeampaa sekä parempaa palvelua.

Kysyntä on kasvanut valtavasti niin kotimarkkinassa olemassa olevissa asiakkaisissa kuin vientimahdollisuuksienkin osalta. ”Joudumme sanomaan suurimmalle osalle vientikyselyistä tällä hetkellä ei ja pyytää heitä malttamaan hetken, jotta saamme kapasiteettia nostettua”, kertoo Lasse Jalkanen. ”Uniikit tuotteemme sekä yrityksen tarina kiinnostaa maailmalla ja tulemme käynnistämään systemaattisemman viennin edistämisen laajennusten ja prosessien kuntoon laittamisen jälkeen.

Lisätiedot:

Susanna Kallio / Viestintä ja markkinointi, +358 50 546 2885, susanna.kallio@foodin.fi