Leeni Viio

 

Olen Leeni Viio, VTM ja sokeririippuvuuteen perehtynyt ravinto- ja hyvinvointivalmentaja, joka innostaa ihmisiä tasapainoisiin elämäntapoihin ilman suorittamista ja epäonnistuneiksi tuomittuja kitukuureja. Olen myös äiti ja vaimo, joka viettää liikunnallista perhe-elämää.

Löysin terveellisen ja ravintorikkaan ruokavalion tärkeyden kyllästyttyäni jatkuviin terveyshaasteisiin ja sitkeään makeanhimoon. Sokeri ja muut väsyttävät kalorit vaihtuivat monipuoliseen ja luonnolliseen ruokaan. Sillä tiellä olen edelleen, ja iloitsen joka päivä siitä, että voin omilla valinnoillani tehdä olostani energisen ja pysyä terveenä.

Ravinnerikkaan ruokavalion ansioista jaksan touhuta pienen tyttäremme kanssa ja tehdä töitä asiakkaideni hyvinvoinnin maksimoimiseksi. Olen iloinen, että voin omalla esimerkilläni näyttää, ettei terveellisen elämäntavan tarvitse olla tylsää tai mautonta!

Leenin suosikit

  1. Hamppuproteiini. Lisäilen moniin ruokiin ja suolaiseen leivontaan tuomaan terveellisiä rasvahappoja, kuituja ja proteiinia sekä pitämään verensokerin tasaisena. Aivan erilainen proteiinijauhe kuin esim. hera- tai riisiproteiini, jotka sopivat käytettäviksi ennemminkin makeiden makujen kanssa.
  2. Tulsi. Uusin Foodin tuttavuus, jota käytän päivittäin smoothien tai kuumien juomien seassa. Tuo lisävoimia kiireiseen äiti-yrittäjäarkeeni, ja auttaa nukkumaan entistä paremmin.
  3. Tahini. Ikisuosikkini, johon olen saanut myös mieheni koukuttumaan! Loistava levitteenä ja täydellinen kaveri vihannesten naposteluun. Plussaa kalsiumpitoisuudesta, joka on yli kahdeksankertainen maitoon verrattuna.
  4. Kasviplankton. Ravinnerikkain ruoka maapallolla, jota tykkään käyttää etenkin nyt, kun raskaus sekä imetys ovat vaatineet paljon ravinteita kehostani. Sujautan annoksen phytoplanktonia päivittäin smoothien joukkoon tai sekoitan juomaksi sitruunan kanssa. Sen ominaismakuun tottuu nopeasti!
  5. Kvinoa. Meidän koko perhe rakastaa kvinoaa, joten sitä on löydyttävä aina kaapista. Paljon ravinteikkaampi ja maukkaampi lisuke kuin pasta tai riisi. Kannattaa keittää kerralla iso satsi, sillä se toimii erittäin hyvin jämäruokana, jonka voi sekoittaa esim. munakkaan, leipätaikinan, puuron tai jopa smoothien joukkoon.